L’odontologia low cost no pot ser sinònim d’odontologia de qualitat
Tot el que és low cost (és a dir, baix preu) està de moda, com la roba, els viatges, fins i tot l’alimentació. Però la filosofia del low cost no pot ser aplicable a la medicina convencional. Aquí ja sí que no, estem parlant de salut.
A ningú li passa pel cap que un professional li posi una pròtesi low cost. Si volem el millor per la nostra salut, per què en el terreny dental proliferen les clíniques que fan visites, radiografies i tractaments a baix preu, i fins i tot gratuïts? No consideren que la salut de la cavitat oral sigui important? Doncs és salut, igual que la resta del cos. I si no és valorada pot acabar-se perdent.
S’ha de desconfiar dels preus barats. Qüestionar-se el per què és fàcil, com per exemple:
- Les clíniques dentals low cost utilitzen materials de baixa qualitat.
- Els propietaris d’aquestes clíniques són societats que únicament busquen el seu propi benefici en comptes de cuidar de la salut i el benestar dels seus pacients. Són clíniques mercantilistes.
- Els professionals que treballen en aquestes clíniques no treballen amb motivació perquè els seus honoraris són molt baixos, la qual cosa influeix l’alta rotació de personal en aquests centres. Tot és tan barat que ells cobren una misèria.
És molt important verificar que la clínica en qüestió hagi estat homologada pel Col·legi Dental corresponent i que compta amb el Registre del Departament de Salut, i que els professionals del centre estiguin col·legiats.
El fet que una consulta dental tingui el mateix professional al llarg del temps és un valor afegit per poder confiar en aquest centre.
Si l’odontologia low cost és tan econòmica respecte a les clíniques dentals tradicionals, ha de ser per alguna raó.
Tots els professionals de qualsevol àmbit, ja sigui dependentes, advocats, arquitectes, administratius, etc., cobren pel seu treball. Aleshores per què els dentistes han de fer-ho de manera gratuïta?
Frases com “Si no m’ha get res!” o “Només m’ha mirat” són utilitzades per alguns pacients. Quan han estat atesos per un/a auxiliar o encarregat/da d’atenció al pacient per a realitzar l’alta a la clínica, els pacients s’han assegut al seient dental, se’ls ha hagut d’obrir un set d’exploració estèril, s’han utilitzat uns guants i una mascareta d’un sol ús, se’ls ha explorat, diagnosticat i explicat un pla de tractament, i se’ls sol·licita que abonin el cost de la primera visita, que la majoria de vegades és simbòlic, sense tenir present que el cost de l’hora d’un box dental és elevat.
Per tal de realitzar un simple exploració, el professional ha invertit temps i diners en la seva formació i actualització per poder oferir als seus pacients un diagnòstic “realista” i el millor, pioner i actualitzat tractament. Per això els professionals de la salut bucodental han de ser més respectats. Volen guanyar-se la vida com qualsevol treballador però intentant oferir el millor d’ells mateixos als seus pacients.
Us recomanem valorar més la vostra salut bucodental ja que és on s’inicia tot: respiració i masticació. I si la vostra boca no està sana, la resta del cos es veurà afectat.
Realitzar al menys una revisió bucal a l’any us ajudarà a mantenir una boca sana i disminuir les vostres despeses al dentista. Contacta amb nosaltres.